Bleckmann wint de Amerikaanse Reusies Award 2023 en is het meest innovatieve bedrijf op het gebied van hergebruik

09 juni 2023

Bleckmann, expert in Fashion & Lifestyle logistiek, won de US Reusies Award 2023 en werd erkend als meest innovatief bedrijf op het gebied van hergebruik van textiel en mode. “We hebben The Renewal Workshop (TRW) overgenomen in maart 2022. En door de diensten van The Renewal Workshop te integreren in onze supply chain-oplossingenportfolio, zijn we in staat om een ​​volledig circulaire end-to-end logistiek aan te bieden en modemerken te ondersteunen om dichter bij hun duurzaamheidsdoelstellingen te komen. Dankzij de TRW-oplossing ondersteunen we merken bij hun inspanningen om circulaire productlijnen te introduceren en de waarde van onverkoopbare voorraad te ontsluiten", zegt Jurrie-Jan Tap, Chief Business Development Officer bij Bleckmann.

Bleckmann zet zich in om continu te verbeteren en onderdeel te worden van de oplossing. We willen modemerken helpen bij hun duurzaamheidsreis. De TRW-oplossing maakt het mogelijk om onverkochte en onverkoopbare voorraad om te zetten in verkoopbare goederen, waardoor de levenscyclus van een enkel product wordt verlengd. Steeds meer modemerken richten zich op gewilde producten en introduceren re-commerceprogramma's. Doorverkoop van gerepareerde en gereviseerde consumentenproducten levert nieuwe inkomsten op voor veel merken en helpt merken bovendien hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Als leverancier van logistieke oplossingen was Bleckmann gewend deel uit te maken van het probleem. Maar nu maken we steeds meer deel uit van de oplossing.

Bleckmann’s Renewal Workshop

In maart 2022 nam Bleckmann The Renewal Workshop over, dat een volledig circulaire supply chain-oplossing biedt. Deze stap maakt deel uit van de ambitie om een ​​volledig circulaire supply chain-propositie te creëren voor zowel fashion- als lifestyleklanten. De overname van The Renewal Workshop stelt Bleckmann in staat haar dienstenportfolio uit te breiden met oplossingen voor vernieuwing, wederverkoop en hergebruik. Hierdoor kan Bleckmann merken helpen toegang te krijgen tot de snelgroeiende wereldwijde re-commercemarkt.

Nicole Bassett, Circularity Lead bij Bleckmann zei: “Bedankt aan The Reusies en iedereen die op Bleckmann's TRW heeft gestemd voor deze ongelooflijke prijs. We zijn vereerd dat we worden erkend als het meest innovatieve bedrijf voor hergebruik in mode en kleding voor 2023. We zijn er trots op pioniers te zijn op dit gebied en we zijn verheugd om door te gaan met het co-creëren van een wereld waarin afval tot het verleden behoort. Nogmaals bedankt voor deze prijs, en we zullen blijven werken aan een duurzamere toekomst!”

Een pionier
Oorspronkelijk, begon The Renewal Workshop in 2015 met het ontwikkelen en testen van systemen, processen en technologie voor vernieuwing en wederverkoop. Ze gebruikten de ervaring van het verwerken van een breed scala aan producten voor een diverse groep klanten om het systeem opnieuw in kaart te brengen, te verfijnen en te verbeteren. In de afgelopen zes jaar hebben ze The Renewal System ontwikkeld tot een gedocumenteerd en herhaalbaar proces, inclusief de lancering van het systeem in hun site in Amsterdam in 2019 en daarna in twee extra locaties in 2022.

Vandaag werkt Bleckmann samen met merken om een ​​nieuw en ander verhaal te vertellen aan hun klanten, waardoor de merkwaarde, loyaliteit, retentie en klantwaarde toenemen, als de toonaangevende leverancier van circulaire oplossingen voor kleding- en textielmerken. Anders dan andere concurrenten biedt Bleckmann een full-service oplossing voor merken en biedt daarmee een allround service. Dit in tegenstelling tot de pure-play re-commerce partijen of traditioneel retourplatforms. Bovendien heeft Bleckmann de beste fysieke infrastructuur en operaties in zijn klasse dankzij onze ervaring en ons vermogen om op te schalen.

Download materialen
Meer weten?